مصاحبه با رتبه ۱ کنکور ریاضی ۹۶

در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده‎ام. گوشی هوشمند و اینترنت جایگاهی در برنامه‎ من نداشتند

در دوران مدرسه پس از تعطیلی کلاسهای درس ۶ تا ۷ ساعت مطالعه می‌کردم اما در روزهای تعطیل میزان ساعات مطالعه‌ام به ۱۱ ساعت در روز افزایش می‌یافت.با معدل ۱۹:۹۶ دوران دبیرستان را به اتمام رسانده‌ام. برای موفقیت در کنکور باید محیط آرامی در خانه فراهم باشد، همچنین نیازی به حضور در کلاس‌های متعدد کنکور نیست بلکه شرکت در چند آزمون مشابه کنکور می‌تواند وضعیت علمی داوطلب را مشخص کند.رشته نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهم کرد.

اعتقادی به شرکت در کلاس کنکور ندارم و به کنکوری‎ها نیز توصیه نمی‎کنم.از همان ابتدا علاقه‎ی وافری به درس خواندن داشتم و از این رو هیچ اصراری از سوی خانواده متوجه من نبود و همواره شاگرد ممتاز مدرسه بودم.دوران راهنمایی را در مدرسه‎ تیزهوشان و دوران دبیرستان را نیز در مدرسه‌ی استعدادهای درخشان شهید مدنی تحصیل کرده‎ام و دوران نهایی را با معدل ۱۹ به پایان رسانده‎ام.

در آزمون‌های آزمایشی همواره رتبه‎ی یک و یا زیر ۱۰ بودم و چنین موفقیت بزرگی دور از انتظار نبود. ولی کسب رتبه‎ یک کمی برایم قابل پیش بینی نبود. مدرسه و معلمان نقش بسیار مهمی را در موفقیت دانش آموزان ایفا می‎کند و یک معلم خوب می‎تواند دانش آموزان موفقی را تحویل جامعه دهد.مطالعه‌ کتب درسی به عنوان منابع اصلی باید در اولویت قرار گیرد و کتب کمک درسی نیز برای دروسی مثل ریاضی مناسب هستند و همچنین تست زنی از اقداماتی است که می‎تواند یک کنکوری را در تحلیل سوالات و شناخت تله‎های تستی یاری کند.

مطالعه برای کنکور را از سال دوم متوسطه و با شناخت “صدرا صفا دوست” یکی از رتبه‎های برتر شروع کردم. ولی مطالعه‎ جدی‎تر را از دوران پیش دانشگاهی شروع کردم و در روزهای مدرسه پنج الی شش ساعت مطالعه و در روزهای تعطیل نیز حدود ۱۱ ساعت مطالعه داشتم.گوشی هوشمند و اینترنت جایگاهی در برنامه‎ من نداشتند و در صورت لزوم از گوشی مادرم استفاده می‌کردم. هرگز ناامید نشدم و همواره پرانرژی و باامیدواری پیش رفتم.رفت و آمدها و گردش و مهمانی را به حداقل رسانده بودیم و اعضای فامیل نیز ما را درک می‎کردند و زیاد رفت و آمد نداشتند.

رشته‌ کامپیوتر دانشگاه شریف اولویت اولم است و پس از مطالعه‎ و مشورت و بازدید از دانشگاه صنعتی شریف انتخابم را نهایی خواهم کرد و قصد دارم شرکت “ماکروسافت ایرانی آیروسافت” را راه اندازی کنم.

“صفوی” مادر صابر که دبیر زیست شناسی و معاون فناوری یکی از مدارس تبریز است، نیز در مورد او می‎گوید: مهربانی او همواره زبانزد همکلاسی‎های او است و از این رو موفقیت او موجب خوشحالی بسیاری از همکلاسی‎هایش شد.
صابر خودش بیش از سایرین در موفقیتش نقش داشته و در مورد تغذیه نیز من تا جایی که امکان داشت برنامه‎ غذایی مناسبی را برای او تدارک می‌دیدم و خود او نیز حتی آب و میوه‎ خنک نمی‏خورد و حتی در طول یک سال سرما هم نخورد.
خود من و اطرافیان نیز تمایل داشتیم تا صابر تجربی بخواند. ولی علاقه‎ خود او بر هر تمایلی اولویت داشت و اکنون نیز نتیجه‎ زحمات و انتخاب خودش را می‎بینید.

“یعقوب دین پژوه”، پدر صابر دانشیار دانشگاه تبریز در رشته‎ مهندسی منابع آب دانشگاه تبریز است و در خصوص او چنین بیان می‎کند: ارتباط با خدا، برنامه‌ریزی و هدفمندی و عمل به اهداف از جمله رموز موفقیت صابر به شمار می‎آیند و خدا را برای داشتن چنین فرزندانی بسیار شاکر هستم.صابر فرزند این آب و خاک است و پس از تحصیل نیز در همین مملکت مانده و خدمت خواهد کرد و این در حالی است که مسئولان نیز باید از ایده‎های دانشمندان جوان و دانش‌ آموزان برتر و رتبه یک حمایت کنند تا زمینه‎ی اشتغال و خدمت رسانی آنان در کشور فراهم شود.